Nem tudják magukat rajzban jól kifejezni, ezért nem jó élmény számukra. |
Gyenge a kéz, és nehéz a ceruzát kitartóan irányítani. |
Nincs kitartása a rajzoláshoz. |
Gyenge a térlátása vagy a szem-kéz koordinációja. |
Esetleg rossz a látása, érdemes lenne elvinni szemészetre. |
Sok gyermek, különösen a fiúk nem szeretnek rajzolni. Ügyesen, türelmesen legóznak, kreatívan építenek, fűznek, babát öltöztetnek.
A grafomotoros fejlesztés az iskolaelőkészítés része.
Nehéz tartani az iskola tempóját. |
A fiúk sok esetben nem szeretik az írás gyakorlását. Nehéznek, unalmasnak érzik. Foglalkozásainkon játékosan, lassú tempóban ismerkedünk vonal-elemekkel, motívumokkal. |
Sok, rajzolni nem szerető gyermek a motívumok, a betűelemek rajzolását megszereti. |
Kevés idő van az irányok gyakorlására. Nehezebben tájékozódik a gyermek a füzetben, könyvben. |
Minden tantárgy tanulásához kell az írás, olvasás. A grafomotoros fejlesztés megalapozza ezek minél gördülékenyebb elsajátítását. |
A fejlesztés segítségével az enyhe dyslexia, dysgráfia is időben felfedezhető. |
