
Egyre több azoknak a gyerekeknek a száma, akik iskolába kerülve nem örömteli élményekkel mennek haza, mert hirtelen olyan feladatokkal, helyzetekkel kerülnek szembe, amelyekkel eddig nem találkoztak, és megoldásuk napi nehézséget, szorongást, önbizalomvesztést, de sok esetben viselkedési problémát is okozhat.
-
MIÉRT
szembesüljön gyermekünk és az egész család olyan problémával, ami elkerülhető? -
MIÉRT NE
előzzük meg a tanulási problémát, ha van rá lehetőség? -
FONTOSNAK TARTJUK
a 4-7 éves gyermekek komplex felmérését és iskolára való felkészítését.
Iskolaérettségi vizsgálat során az alábbi képességeket mérjük fel:
idegrendszer érettsége |
nagy- és finommozgás állapota |
logikus gondolkodás, számtani alapkészségek |
az olvasás és írás elsajátításához szükséges képességek |
hallási figyelem, verbális képességek |
együttműködés, kapcsolatteremtés, önértékelés |
A foglalkozások célja:
hogy a gyermek szinte észrevétlenül, örömmel, jó élményekkel telve fejlődjön. |
Fejlesztjük a logikus és a problémamegoldó gondolkodást. |
Fejlesztjük az akusztikus és vizuális memóriát. |
Ismerkedünk az irányokkal térben és síkban. |
Gyakoroljuk a jó ceruzafogást. Sokféle élményt adó rajzeszközt és papírt |
használunk festésre, hajtogatásra, rajzolásra. Erősítjük a kezünket. |
Megismerkedünk a kitartással, átéljük a nehézség leküzdésének örömét. |
egyénileg és csoportosan oldunk meg feladatokat. |
- TSMT vagy Alapozó Terápia
- írás-olvasás előkészítés
Iskolaelőkészítő foglalkozások:
90 perc:
- TSMT vagy Alapozó Terápia
- írás-olvasás előkészítés
- számtani készségek fejlesztése
- akusztikus figyelem fejlesztés
- szociális-érzelmi, kommunikációs készségek fejlesztése