+36709772588       1022 Budapest, Hankóczy Jenő u. 35.       1221 Budapest, Vihar u. 22.    

Képességek felmérése

Miért fontos a képességek felmérése?

Bármely életkorban tanácsoljuk a szülőknek a részképességek, a figyelem, koncentráció, a finommotorika, a beszéd, a mozgáskészségek és a gondolkodás felmérését. A gyermekek nagycsoportos korukban vesznekrészt az óvodában egy felmérésen, ami az iskolaérettséget hivatott eldönteni. 6 éves korára a gyermekek idegrendszere óriási érési és tanulási folyamaton megy keresztül, amely folyamat a magzati életben kezdődik. Az iskolaérettségi vizsgálaton kiszűrt részképesség probléma, lemaradás a fejlődési folyamat során kezdődött, tehát már fellelhető volt a gyermek korábbi életkorában. Igenis fontos a korai szintfelmérés, különösen abban az esetben, ha a szülő vagy a környezet jelzi, hogy a gyermek valamilyen területen, pld. mozgás, beszéd, mondóka, verstanulás, játéktevékenység, társas kapcsolatok stb., el marad, eltér társaitól. Ha bizonytalan gyermeke harmonikus fejlődésében, kérje felmérésünket.

0-4 éves korig: "Biztos, hogy jól fejlődik?"

Szintfelmérés és korai fejlesztés

A korai szintfelmérést ajánlott minél fiatalabb életkorban, de a gyermek óvodás koráig legalább egyszer elvégezni. A részképességek lemaradása, fejlődésük megkésése ebben az életkorban sokszor még nem mutat markáns tüneteket. A gyermek környezete "majd kinövi" mondattal nyugtatja meg magát. Tapasztalatunk az, hogy ezeket az apró jeleket észleli a szülő, a szakember feladata az, hogy a gyermek komplex felmérése alapján, a szülőnek tanácsot adjon, és a szükséges korai fejlesztés irányát meghatározza.

4-7 éves korig: "Így könnyebb lesz az iskola"

Az óvodai élet új kihívás a gyermek számára. Rengeteg új inger éri a gyermeket, önállóan kell megfelelni az óvoda elvárásainak, és ez bizony nem mindenkinek sikerül maradéktalanul. A szülő, az óvoda itt már pontosabban észleli a gyermek képességbeli eltéréseit, pld.: nem játszik a társaival, nem vagy gyengén rajzol, nehezen megy a verstanulás, ügyetlenül fut, mászik, otthon könnyen dühös lesz stb. Fontos, hogy a szülő tudja: a magas iskolai követelményszint teljesítését, már egy - két részképesség fejlődésének megkésése nagyban megnehezíti. Sok esetben a probléma játékos, egyénre szabott, szakszerű fejlesztéssel megoldható. Ennek alapja egy részletes felmérés.

Iskoláskorban

Sokszor csak iskolás korban jelentkeznek a tanulási problémák, amik gyengíthetik a gyermek teljesítményét egy, de gyakran több tantárgyból is. Nem biztos, hogy egy adott tantárgy folyamatos gyakorlásával a probléma megszűnik. Fontos, hogy megtudjuk, mi okozza a gyermek tanulási nehézségét, mert akkor a megoldás kulcsa is a kezünkben van. Ennek a korosztálynak a felmérését általában több szakember végzi, mert egy-két részképesség megkésése már szerteágazó hatást gyakorolhat több tantárgyra. A kudarcok kihatnak a gyermek személyiségfejlődésére, a család mindennapjaira. Fontos, hogy a problémák megjelenése után minél hamarabb elkezdjük a gyermek fejlesztését. A részletes felmérés 3-4 órás időtartamot ölel fel.

 

 

    Anamnézis:

    A felmérés ideje 60-90 perc, abban az esetben, ha anamnézis lapunkat kitöltve elküldi a felmérés előtt.

    A felmérés díjáról az "Áraink" menüben tájékozódhat.

    Bejelentkezés: +3670 9772588